loading...

شماران سيستم

نرم افزار حسابداري

بازدید : 170
11 زمان : 1399:2

در دنياي امروز, فناوري اطلاعات و سيستم‌هاي اطلاعاتي ديگر تنها به عنوان يك ابزار كار و يا يك منبع توليد نمي باشد بلكه فناوري اطلاعات به عنوان بستر مناسب جهت بكارگيري سيستم‌هاي اطلاعاتي محسوب مي‌شود.
با استفاده از سيستم‌هاي اطلاعاتي در بخشهاي مختلف سازمان منجمله با استفاده از نرم افزار حسابداري ، حسابداران فرصت بيشتري نسبت به گذشته در اختيار خواهند داشت تا بجاي پرداختن به عمليات وقت‌گير و تكراري به تجزيه و تحليل اثرات ناشي از وقايع مالي و پيش‌بيني روند وضعيت مالي موسسه و تهيه گزارش‌هاي مناسب و به موقع براي استفاده كنندگان داخلي و خارجي گزارش‌ها بپردازند.
در گذشته نرم افزار هاي حسابداري به شكل برنامه‌هاي ساده براي جايگزين شدن فرايند ثبت دستي فعاليت‌ها، تهيه تراز آزمايشي و ترازنامه و يا محاسبه حقوق بكار مي‌رفتند ولي در حال حاضر به واسطه مواردي مثل بودجه‌بندي مالي، تأمين مالي و حسابداري بهاي تمام شده نرم افزار حسابداري به عنوان امري فراتر از دفترداري ساده به يك سيستم پشتيبان در تصميم‌گيري تبديل‌شده است.
تأثير استفاده از فناوري اطلاعات بر سيستم‌هاي اطلاعاتي حسابداري سازمان را به صورت مشهود در موارد زير مي‌توان بيان كرد:
* در بخش حسابداري اين امكان به وجود آمده است كه همزمان با ثبت عمليات ،تشخيص اتوماتيك سرفصل حساب هاي مربوطه بر اساس الگوي شابلون طراحي و تاييد شده و ثبت هر سند حسابداري بر اساس هر يك از رخدادهاي عملياتي انجام و به تبع آن در دفاتر روزنامه و دفاتر كل ثبت گردد و در نتيجه صورت‌هاي مالي و ديگر گزارش‌ها به محض ورود اطلاعات آماده شوند كه در ادامه در نرم افزار حسابداري امكان تهيه گزارشات متنوع ¸مديريتي را فراهم مي سازد.
* بكارگيري نرم‌افزار حسابداري يكپارچه كه مبتني بر ثبتهاي عملياتي مي باشد محدوديت‌هاي زمان، حجم و گوناگوني داده را در سيستم‌هاي حسابداري رفع كرده و اجازه مي‌دهد اطلاعات بدون كوچكترين مغايرتي در بخشهاي مختلف ثبت و گزارشات به موقع و دقيق به مديريت ارائه گردد.
* پيشرفتهاي فناوري نيز در بخش توليد تأثير مستقيم داشته و به جمع آوري اطلاعات در هنگام انجام عمليات توليد كمكهاي چشمگير نموده است . كه بستر صدور اسناد مكانيزه بهاي تمام شده محصولات و يا حتي فعاليتها را در پايان هر ماه فراهم نموده است. نرم افزار حسابداري تاثيرات ويژه‌اي بر سرعت و دقت محاسبات و گزارشات سيستم حسابداري بهاي تمام‌شده به عنوان زيرسيستمي از سيستم اطلاعاتي مديريت داشته است .
* بكار گيري فناوري اطلاعات در سيستم‌هاي اطلاعاتي حسابداري اين امكان را به وجود آورده است كه در تعداد كاركنان و زمان صرفه‌جويي گردد. در واقع در نرم افزارهاي يكپارچه به سبب عدم ثبت اطلاعات تكراري توسط كاركنان مختلف در واحدهاي مختلف صرفه جويي ذكر شده به وجود خواهد آورد. بكارگيري فناوري اطلاعات در واحدهاي تجاري باعث مي‌شود كه ويژگي‌هاي كيفي اطلاعات ارائه‌شده در گزارشات متعدد و صورت‌هاي مالي به دليل يكپارچگي سيستم و ثبت سند منطبق با عمليات قابل‌اتكا باشند.
استفاده از نرم افزارهاي حسابداري موجب بهبود ويژگي‌هاي كيفي اطلاعات حسابداري مانند مربوط بودن و قابليت مقايسه اطلاعات مي‌شود و در بخش توليد موجب سرعت و دقت بيشتري در محاسبه بهاي تمام‌شده محصولات شده است و در نهايت با وجود ويژگي هاي ذكر شده , استفاده از يك سيستم مناسب نرم افزاري به پياده سازي يك سيستم اطلاعات مديريت كارايي دو چنداني خواهد بخشيد.
در چشم انداز رقابتي كسب و كار امروز، بسيار ضروري است كه سازمان از نرم افزار حسابداي به عنوان اهرمي براي ارتقا خود استفاده نمايد و از اين طريق بهره وري خود را افزايش دهد.در واقع نياز اساسي مديران دسترسي به كليدي ترين اطلاعات كسب و كار (بطور خاص اطلاعات حسابداري) مي باشد، اطلاعاتي كه يكپارچه است و در هر زمان و هر مكان در دسترس باشد، در لحظه و همچنين صحت آن نيز تاييد شده باشد.
شركت شماران سيستم با درك درست نياز سازمانهاي مختلف در لزوم استفاده از فناوري اطلاعات علاوه بر پوشش سيستم‌هاي اطلاعات مديريت در بخش حسابداري ، ساير بخشهاي مختلف كسب و كار را پوشش داده و با ارائه اطلاعات درست و به موقع، سازمان را در بالا بردن بهره وري، كارايي و در نتيجه سودآوري ياري ميكند.
اتخاذ تصميمات به‌موقع و استراتژيك مديريتي سازمان، جز با كنترل و پايش صحيح اطلاعات از طريق يك نظام مالي يكپارچه ميسر نمي‌باشد. نرم‌افزار حسابداري شماران سيستم (Accounting Software) اطلاعات مالي تمامي بخش‌هاي سازمان را جمع‌آوري، طبقه‌بندي و ثبت نموده كه به‌دليل وجود يكپارچگي، اطلاعات مالي تمامي نرم‌افزارها از بخش‌هايي نظير خزانه‌داري، بازرگاني، دارايي ثابت، بهاي تمام شده، حقوق و دستمزد و ... در اين نرم‌افزار به‌صورت اتوماتيك ثبت مي‌گردد و نرم افزار حسابداري امكان دسترسي سريع و لحظه‌اي به اطلاعات و گزارشات مورد نياز را فراهم مي‌نمايد. تهيه صورت‌هاي مالي در پايان هر ماه و ارايه گزارشات مديريتي به‌لحظه از مزاياي نرم‌افزار حسابداري شماران است.
امكانات :
تعريف سطوح مختلف حساب‌ها در 20 سطح شامل؛ گروه حساب‌ها، سرفصل كل، معين و هفت سطح تفصيلي نوع اول و ده سطح تفصيلي نوع دوم
تعريف تعداد رقم‌هاي كدهاي كل، معين، تفصيلي به‌دلخواه
تعريف حساب‌هاي تفصيلي به‌صورت يگانه (انحصاري)
تعريف الگوي اسناد توسط كاربر
ارايه كدينگ پيش فرض منطبق با استانداردهاي حسابداري و حسابرسي به‌همراه ساختار درختي
صدور خودكار اسناد حسابداري عمليات و ثبت در نرم‌افزار حسابداري
ثبت اسناد به‌صورت پيش‌نويس، تاييد شده، تصويب شده
ثبت اسناد به‌صورت ارزي
طبقه‌بندي و فيلترينگ اسناد بر اساس عمليات دريافت، پرداخت، فروش، بهاي تمام شده، تنخواه و ...
ثبت ماهانه اسناد، حقوق، باز خريد خدمت، عيدي، استهلاك و بهاي تمام شده
تهيه سند تفكيكي، روزانه و ماهانه براي ثبت دفاتر قانوني
درج، حذف، شماره‌گذاري مجدد اسناد
تعريف مبلغ وام، تعداد اقساط، مبلغ هر قسط و مبلغ بهره براي هر وام
تفكيك اصل و بهره هر قسط پرداختي
امكان بررسي حساب‌هاي تفصيلي در سال‌هاي مختلف
بستن حساب‌هاي موقت، دايم، صدور اسناد افتتاحيه و اختتاميه در پايان سال مالي
انتقال اسناد به‌صورت موردي و گروهي از يك شركت به شركت ديگر
امكان ارتباط كدينگ دوم و ارايه گزارشات و صورت‌هاي مالي بر اساس كدينگ دوم
گزارشات :
گزارش مرور حساب‌ها به‌صورت هم‌زمان كل، معين و تفصيلي و رويت دفاتر هر حساب تا مرحله سند حسابداري
گزارش تراز حساب‌ها به تفكيك چهار، شش و هشت ستوني
گزارش دفاتر و ترازهاي مالي و اداري با انتخاب دوره خاص، از سند تا سند، از كد تا كد
گزارش مغايرت داخل هر حساب به‌صورت مغايرت بدهكار يا بستانكار و مغايرت مانده
گزارش حساب اشخاص به‌صورت تفكيك هر حساب يا كل عمليات و حساب تضمين اشخاص
گزارش هزينه‌ها به تفكيك دواير و عوامل هزينه
گزارش مقايسه‌اي هزينه‌هاي دو سالانه
گزارش ماتريس جدول عوامل و مراكز هزينه
گزارش اقساط پرداختي و مانده وام‌ها
گزارش هزينه بهره سال جاري و سال‌هاي آتي براي وام‌ها
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 54
  • بازدید سال : 244
  • بازدید کلی : 4243
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی