loading...

شماران سيستم

نرم افزار حسابداري

بازدید : 157
11 زمان : 1399:2

امروزه قابليتهاي نرم افزار حقوق و دستمزد در اكثر سازمان‌ها و شركتها بدليل پيچيده بودن محاسبات مختلف و همچنين تنوع محاسبات از جدي ترين موضوعات مي‌باشد.اهميت اين موضوع وقتي بيشتر مي‌گردد كه اين نرم افزار بعنوان ابزار سنجش عملكرد نيروي انساني و مبناي محاسباتي سيستم تشويقات و تنبيهات بكار گرفته مي‌شود. علاوه بر آن نرم افزار حقوق و دستمزد از جمله مهم‌ترين هزينه‌هاي يك سازمان و بخش قابل توجهي از بهاي تمام‌شده كالا و خدمات است كه ثبت صحيح اين هزينه‌ها قابليت اتكا ي صورتهاي مالي را بيشتر مي‌نمايد.

از موارد قابل توجه وجود قوانين , مقررات و آيين نامه ها يي است كه بر رو ي خروجي نرم افزار حقوق و دستمزد تأثيرگذار مي باشد , محاسبات سريع و دقيق منطبق با الزامات قانوني جذابيت استفاده از نرم‌ افزار حقوق و دستمزد را بيشتر مي نمايد . تا حدي كه حتي شركت‌هاي كوچك با كاركنان معدود تلاش مي‌نمايند نرم‌افزارهاي حقوق را جايگزين محاسبات دستي نمايند.
در طراحي نرم‌ افزار حقوق و دستمزد مي‌بايست امكان تعريف پارامتريك انواع وضعيتهاي استخدام ,انواع بيمه ها و انواع اضافات و كسورات , تعريف فرمول‌هاي متنوع محاسباتي در ساير آيتمهاي دستمزدي مورد نياز سازمانها وجود داشته تا با تعريف اين آيتمها دريافت فيش , ليست و گزارشات دقيق و قابل اتكا فراهم گردد .
از آنجا كه در برخي از شركتها و سازمانها افزايش بعضي از آيتمهاي احكام كه ارتباط مستقيم با محاسبات حقوق و دستمزد دارد با تأخير اعلام مي‌گردد نرم ‌افزار حقوق و دستمزد بايد توانايي محاسبه معوقات را داشته و به سهولت بتواند پردازش‌هاي لازم را براي ارائه خروجي صحيح انجام دهد، موضوعي كه همواره در پردازش‌ دستي به سختي و با بروز خطاهاي انساني زيادي همراه است.
بر اساس الزامات قانوني ، كارفرمايان موظف مي‌باشند ليستي از كاركنان و مشخصات آنها به همراه ماليات مكسوره را به حوزه‌هاي مالياتي ارسال و مبلغ ماليات متعلق به كاركنان را به حساب مخصوصي واريز نمايد , علاوه بر آن طبق قوانين تأمين اجتماعي لازم است هر ماه اسامي كاركنان و ميزان حقوق و دستمزد مشمول بيمه آنها طي ليستي به ادارات تأمين اجتماعي تسليم و حق بيمه سهم كارمند و كارفرما به حساب مربوطه واريز گردد؛ كه مي‌بايست در طراحي نرم‌ افزار حقوق و دستمزد به آن توجه نمود و همچنين اين امكان ايجاد گردد كه ليست مزبور با آيتمهاي مورد نياز سازمان تامين اجتماعي و وزارت دارايي تهيه ,اطلاعات آن به صورت فايل مورد تأييد توسط نرم‌افزار تامين اجتماعي و وزارت دارايي بصورت مكانيزه و بدون هيچ دخالت انساني تهيه گردد.
از ديگر مواردقابل اهميت در طراحي نرم‌ افزار حقوق و دستمزد تهيه فايل بانك براي واريز حقوق و يا مساعده طي ماه به حساب بانكي كاركنان مي باشد .اغلب مؤسسات چكي معادل جمع حقوق و دستمزد قابل پرداخت صادر و به همراه ليست كاركنان و شماره حساب بانكي به بانك ارسال مي‌نمايند كه در صورت عدم توانايي نرم‌ افزار حقوق و دستمزد براي تهيه چنين ليستي مي‌بايست اطلاعات به صورت دستي يا در فايل اكسلي ارائه گردد كه كاري خسته‌كننده و خطاپذير است.
ثبت سند حسابداري از جمله مشكلات حسابداري حقوق و دستمزد يا حسابداري مالي مي باشد صدور سند بصورت غير مكانيزه بسيار زمانبر و همراه با خطا مي باشد . در اين راستا نرم‌افزار حقوق و دستمزد با طراحي درست امكان تهيه يك الگو(شابلون ) سند براي ثبت ماهانه سند حقوق به صورت مكانيزه را فراهم مي نمايند كه در كوتاهترين زمان و با صحت بالايي ثبت سند در سطوح متفاوت تفصيلي انجام گردد . از جمله قابليتهاي ديگر مورد انتظار امكان صدور سند عيدي و پاداش و بازخريد بصورت ماهانه بر اساس كاركرد در هر مركز هزينه بصورت مكانيزه مي باشد .
نرم‌ افزار حقوق و دستمزد شماران سيستم به عنوان بخشي از نرم افزار جامع و يكپارچه پويا، تمامي موارد مطرح شده فوق را رعايت و همچنين به دليل پارامتريك بودن اين امكان را مي‌دهد كه تنوع قوانين جاري و رويه‌هاي حاكم بر سازمان ها را به درستي پوشش دهد. با ارائه ليست حقوق , فايل بانك و فايل خزانه امكان پرداخت حقوق از طريق خزانه و يا از طريق حساب بانكي را ايجاد نموده , امكان صدور سند عيدي و پاداش و بازخريد بصورت ماهانه بر اساس كاركرد در هر مركز هزينه بصورت مكانيزه را فراهم نموده است ..
با توجه به اهميت هزينه‌هاي حقوق بر روي بهاي تمام‌شده كالا و خدمات و ارائه آن در صورتهاي مالي ,در نرم‌ افزار حقوق و دستمزد شماران امكان ثبت هزينه‌هاي حقوق در مراكز توليدي، خدماتي ,اداري و تشكيلاتي و فروش همراه با ارائه گزارشات پويا وجود دارد. با استفاده از اين نرم افزار تخصيص حقوق و مزاياي مستقيم هر پرسنل به زمان توليد يا فعاليت نيز فراهم ميگردد.

در خاتمه ارائه گزارشات متنوع و پويا برا ي پاسخگويي به نيازهايي اطلاعاتي درون سازماني و برون سازماني از قابليتهاي مهم اين نرم افزار است

منبع:نرم افزار حقوق و دستمزد

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 47
  • بازدید سال : 237
  • بازدید کلی : 4236
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی