loading...

شماران سيستم

نرم افزار حسابداري

بازدید : 159
11 زمان : 1399:2

همانند ديگر دانش‌هاي كاربردي، حسابداري نيز همساز با تغييرات تكنولوژي تغيير كرده است و در عين حال زمينه ابداع و كاربرد تكنيكهاي تازه را فراهم آورده است.
تحول در تكنولوژي بادبان و ابداع كشتي‌هاي بزرگ بادباني كه نقشي بزرگ در توسعه تجارت جهاني داشت و زمينه پيدايش سوداگري را فراهم آورد موجب تغيير حسابداري ساده به حسابداري دو طرفه شد كه نگهداري حساب يك فعاليت بزرگ بازرگاني و شركاي آن را به سهولت ممكن ساخت.

استفاده از نيروي ماشين در توليد و انقلاب صنعتي كه زمينه‌ساز ايجاد و رشد كارخانه‌هاي بزرگ و توليد انبوه گرديد زمينه‌ساز ابداع حسابداري صنعتي شد و با تعيين بهاي تمام‌شده با احتساب استهلاك، امكان ارزيابي آگاهانه سودآوري و بقاي مؤسسات را در بازار رقابت ممكن مي‌نمود

رشد واحد هاي توليدي به اجتماعي شدن توليد و مشاركت سهام‌دارهاي خرد در توليد انجاميد و موجب تكامل حسابداري شركت‌هاي سهامي و حسابرسي شد كه جمع‌آوري و اداره سرمايه‌هاي بزرگ را از طريق تجهيز و سازمان دادن به سرمايه‌هاي كوچك امكان‌پذير و وجه اجتماعي توليد با مالكيت سرمايه‌هاي كوچك را هماهنگ مي‌كرد.
در جريان تحولات مزبور با آنكه اصول مدوني براي حسابداري پايه‌گذاري و روش‌هايي ابداع شد كه اندازه‌گيري آثار و نتايج فعاليت‌هاي واحد هاي گوناگون اقتصادي را با دقت و صحت كافي ممكن ساخت اما در ابزارهاي كار حسابداري تحول چنداني رخ نداد و تنها تغيير چشمگير ابداع و تكامل دفاتر، فرمها و صورت‌هاي گوناگوني بود كه كار ثبت، طبقه‌بندي و تلخيص اطلاعات مالي را در قالب حسابداري متناسب با نوع فعاليت و اندازه موسسه ساده و استخراج و گزارش اطلاعات را تسهيل مي‌كرد.
در دنياي امروز هيچ سازماني را بدون استقرار يك سيستم حسابداري كارآمد نمي‌توان به‌درستي اداره نمود و تغييرات وسيع در تكنولوژي ابزارهاي توليد و استفاده تجاري از نسل اول كامپيوتر در كارهاي توليدي و اداري از اوايل دهه 1950 تحول بنيادي در ابزارهاي كار مالي پديد آورد كه ابداع و رواج زبان‌هاي مختلف برنامه‌نويسي همراه با پيدايش كامپيوتر كوچك در دو دهه اخير كه از لحاظ اندازه كوچك و از لحاظ قيمت ارزان و كار با آنها نسبتاً آسان و در عين حال توانايي بالايي براي پردازش اطلاعات دارند، كامپيوتر را به مهم‌ترين ابزار مالي تبديل نمود.
با اين حال كامپيوتر چيزي جز ابزار كار نيست و در صورتي مي‌تواند در كار حسابداري مفيد واقع شود كه بااطلاع و آگاهي كامل از اصول و روش‌هاي حسابداري توأم باشد و در صورتي مي‌تواند به‌صورت موثر در كار حسابداري به خدمت گرفته شود كه توليدكنندگان نرم افزار مالي آگاهي كاملي از اصول و روش‌هاي حسابداري و كاربرد كامپيوتر داشته باشند و در غير اين صورت استفاده از نرم افزار مالي نه تنها فايده‌اي نخواهد داشت بلكه مي‌تواند خطر كاربرد اطلاعات ناقص را نيز افزايش دهد.
در واقع نرم افزار مالي جهت ايجاد كارايي و اثربخشي در سازمان مي‌بايست ويژگي هاي زير را پوشش دهد.
دسترسي اطلاعات
يك نرم افزار مالي مي‌بايست اطلاعات را در زمان مناسب در اختيار كاربر قرار دهد. زمان مناسب نيز زماني است كه در تصميم‌گيري نقش دارد. در واقع يك نرم افزار مالي مي‌بايست اطلاعات را به‌صورت آني در اختيار استفاده كنندگان قرار دهد.
انطباق فعاليت‌ها با قوانين و استانداردها
در واقع استفاده از يك نرم افزار مالي بدون اطمينان از رعايت قوانين كسب‌وكار و استاندارد هاي موجود در تصميم‌گيري هاي مديران نقش تخريبي به همراه خواهند آورد به همين دليل يك نرم افزار مالي خوب مي‌بايست به‌صورت پيش‌فرض اين قوانين و استانداردها را در سيستم خود به‌صورت پيش‌فرض قرار داده باشد.
يكپارچگي نرم‌افزار
با استفاده از يك راه حل يكپارچه داده‌ها در بخش‌هاي مختلف سازمان به اشتراك گذاشته مي‌شوند و اين اطلاعات كامل تر و دقيق تر مورد استفاده قرار مي‌گيرد و تنها در يك واحد بلوكه نمي‌گردد.
اين موجب ايجاد فرصت‌هاي بيشتر و تمركز و هوشمندي در بازاريابي، افزايش فروش، خدمات و همچنين مديريت دانش جامع تر و تجزيه و تحليل روند هاي آتي سازمان مي‌گردد.
و با توجه به نقش سيستم مالي براي كنترل سازمان با يك نرم افزار مالي يكپارچه همه واحد هاي سازماني در ارائه اطلاعات لحظه‌اي به واحد مالي به مثابه يك كارشناس حسابداري عمل مي‌نمايند به همين دليل از حجم كاري واحد مالي كم و به فعاليت‌هاي كنترلي و نظارتي بيشتر مي‌پردازد.
شركت شماران سيستم با بيش از 30 سال سابقه كاري درخشان در ارائه نرم‌افزار هاي مالي مبتني بر آخرين تكنولوژي روز از ابتدا با ديدگاه يكپارچه سعي در توليد نرم‌افزار هاي مالي، اداري، بازرگاني، مهندسي، توليد و بهاي تمام‌شده بر يك بستر ديتا و كاملاً منطبق بر قوانين و استانداردهاي حسابداري و حسابرسي تلاش نموده است.
در نرم‌افزار جامع و يكپارچه مالي حسابداري پويا اطلاعات مالي مربوط به رويدادهاي داراي اثر مالي به‌صورت عملياتي جمع‌آوري شده، تجزيه و تحليل، ثبت، طبقه‌بندي، تجميع و تلخيص مي‌گردد و به‌صورت گزارش‌هاي مختلفي كه در عملكردهاي اطلاعاتي و كنترلي مفيد و موثرند.
برچسب ها نرم افزار مالي ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 21
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 67
  • بازدید سال : 257
  • بازدید کلی : 4256
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی